onsdag 29 september 2010

Shåpp till ju dråpp

Var i Skärholmens centrum igår. Inför min och sonens inbokade klippning på http://www.klippotek1.se/ (Tack Daniella, du är jätteduktig!) gick vi och kollade på allt och ingenting. På H&M hittade jag en jacka jag gillade. Lite lagom grön med fräscht bomullsmaterial och bra skärning för att få plats med en tjocktröja under. 399:- kr... inga pengar att snacka om men det var inte budgeterat för en ny höstjacka. Nåja, känna och klämma kan man ju alltid roa sig med. När jag ska hänga tillbaka jackan på ställningen står det en kille där och märker om jackorna till rea. Okey... vad händer. Jackan är nu nedsatt till 200:- kr och girigheten slår till. SKA HA! Tar mitt fynd och går till kassan. Och när jag rotar i min plånbok efter betalkortet så hittar jag en återbäringscheck på 50:- kr. Det var tydligen min shoppingdag idag. En ny favoritjacka för 150:- kr, inte illa.

Inga kommentarer: