torsdag 9 april 2009

Torka

Det är torka i skallen, eller rättare sagt fyllt med snor och ett öronbedövande dån. All kreativitet är som utsnutet.
Spenderade 5 dagar i Valencia med min kärlek. Underbara dagar som så småningom hamnar med ord och bild på www.resedagboken.se
På väg till flygplatsen för att återgå till det sanna livet kom febern och öronen började spränga. Kul... speciellt inför en flygning med mellanlandning.
Väl hemkommen var det bara att inse sin dödlighet och kapitulera inför bacillernas makt. Både öron och bihålor utslagna. Doktorn, HJÄLP!!!
Så nu sitter jag här hemma och kan inget annat. Känner mig som: -"Ett utskitet äppelskrutt" (Mamma, förlåt att jag citerar dig.)
Även min drivkraft Rastlösheten är apatisk. Kan inte ens plugga vilket jag borde göra, måste göra. Men kunskapen får inte fäste på en hjärna som är indränkt i halt snor.
Vilket börjar göra mig irriterad och vilket får mig att inse att jag är på väg att bli frisk...
Så det kanske trots allt blir ett nytt blogginlägg om några dagar :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Inte kul att bli helt uttömd på ork pga dom där förbannade baseluskerna. :(
Prata med mej, jag kan vid det här laget ALLT om att vara sjukling, känns det som. :(

Skönt att resan var bra, ska kolla resedagboken sen. ;)