tisdag 18 november 2008

Quinna, tant, kärring! You name it

Har alltid varit intresserad av hur vi beter oss. Inte hur vi håller besticken eller om man ska damma från höger eller vänster. Utan hur vi använder oss av makt. Makt är ledarskap. Ledarskap är nödvändigt. Men hur använder vi oss av den? En hel del beror på våra värderingsgrunder som vi fått med oss sedan barnsben. Somliga har förmånen att stå på en solid grund från början. Somliga skaffar kunskapen under vägen. Andra fattar aldrig...

Även jämställdhet och feminism är otroligt roligt att observera, begrunda, och analysera.

Så idag blev det en tur till det lokala biblioteket för lån av bok. Har hört recensioner som tilltalade min nyfikenhet. Brasan är tänd och kattorna är bortschasade från fåtöljen Här ska läsas!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Berätta gärna hur boken var sen, jag är en riktig läslus. Läser det mesta, ett plus är om jag lär mej nåt oxå! =)

*~Miss Attitude~* sa...

Jag älskar allt som rör psykologi och beteendevetenskap. Säg gärna till om boken va bra. =)

Tack för dina kommentarer. Jag får prata med han IGEN om allt möjligt som rör sig i mitt huvud. Känner mig tjatig snart, trött på det.

Alfa Tik sa...

För alla er som väntade på en recension av boken så kommer den här: Hopplöst dålig!
I alla fall inte vad jag hade förväntat mig. Läste 30 sidor och gav upp. Har jag inte fängslats av en bok (studielitteratur exkluderat) när jag passerat sidan 30 så slår jag ihop den med en suck och förskjuter den tillbaka till bibblan eller till "mitt eget biblioteket i skjulet".