torsdag 13 november 2008

Utmaning

Fick en utmaning av söta L (vassaklor.blogspot.com) och tänkte ta mig an den. Problemet är bara att jag inte har 7 vänner på bloggen (än) att skicka vidare till. Men att fundera över sig själv och kanske öka på självkännedomen eller få chans att förneka sina dåliga/knäppa sidor kan man ju alltid ställa upp på. Det känns lite som när man sitter på anställningsintervjun och ska bekänna guldmyntets baksida. Den största kunskapen ligger nog i att kunna analysera motståndarens tolerans.
Så...
1. Jag är rökare. Skitäckligt men så j-a gott ibland
2. Jag har lätt för att säga vad jag tycker och är inte konflikträdd. Är ett jätteproblem i sig. Inte för mig men för andra.
3. Jag har pluggat ledarskap och har fått bekräftat en känsla som jag bara haft i ryggmärgen tidigare. Det saknas kunskap om ledarskap på chefsnivå! Nähä...!!!
4. Jag ångrar att jag sålde mina fåglar på grund av någon annan. (Han är värd det!)
5. Jag avskyr mesar! Och då menar jag inte fåglarna. Det är ok att mesa om man BARA VET VARFÖR!!! Tänk om folk vågade analysera sig själv, så mycket enklare det skulle bli för alla.
6. Jag älskar min egen mat... (Ja, tänk efter nu vilka koncekvenser det kan medföra.)
7. Jag är skitbra på att göra listor.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Punkt tre i listan kom inte som en nyhet för en annan heller. Hehe!
Fåglar? Var det nymfisar? Jag hade ett par nymfisar som aldrig höll truten, jag vet inte hur många timmar per dag jag hade hucklet nerdraget över dom. *elak*

Men dom gav jag bort, och dit dom åkte får jag hoppas att hucklet iallafall inte ligger på hela tiden.. :)

Alfa Tik sa...

Det var undulater. 8 stycken som jag hade som studiegrupp i flockbeteende (etologintresserad som jag är). Och dom lät i massor!!! Helt underbart!