torsdag 10 september 2009

Dagen efter dagen före

Igår hade jag en sån där... ja, en sån där JOBBIG dag. Det var helt enkelt lite för mycket att göra. Var sak för sig var inte så jobbig men det blev många sånna saker efter varandra som tog både tid och engagemang i anspråk. Och jag trivs inte riktigt då.

Även om det är trevliga, neutrala, lärorika och behövliga saker så kan det bli för mycket av det goda. Fast det var självförvållat. Självförvållat för att jag skulle kunna få en dag utan en massa saker att göra idag. Så idag blev en betydligt härligare dag.

Och inte gör det något att solen skiner och att det är 24 grader varmt, såhär snart i mitten av september.

Idag startade jag med att gå ut med den ena hunden. Konstigt, tyckte Saga.
Sen tog jag den andra och gick till skogen. Har man bara en hund så blir det lite lugnare och jag kan släppa koncentrationen på den hunden. Det blir liksom lite mindre bus i skogen då.

När jag och Ajje återvände hemåt var vi i sällskap av nästan 1 kg kantareller. Inte illa!






Så resten av dagen spenderades i mitt kök. Provade ett nytt recept på muffins och ytterligare ett på lantbröd. Passade på att ungssteka en fläskstek som ska bli pålägg till köttätarna i familjen och en soppa på mangold. Nu återstår bara väntan till middagsdags.




Hallå... familjen, kom heeem!!!




1 kommentar:

Madde sa...

mmmm ser goda ut... om du har vägarna förbi trosa kan du ju lämna några till mig på skolan...
Jag drömmde om dig för ett par dagar sen.
Att du red på en ko. Hoppas du mår bra. kram på dig!