onsdag 25 februari 2009

Gå på lokal

Det har snart gått 10 år sedan jag la ner mitt gamla hunddagis. Orsaken var av högst privat karaktär/katastrof och egentligen inget eget val.
Några år tyckte jag att det var skönt att ha en anställning att gå till. Och för all del, jag var hundförare så jag jobbade med hund ändå. Jobba - gå hem, jobba - gå hem. Inget som låg och gnagde mig sömnlös om nätterna. Inga skattebekymmer eller budgetbestyr.
Sen hände nått...
Suget efter bekymmer och bestyr kröp sakta tillbaka och funderingarna började på nytt. Ska jag öppna igen???
Många funderingar har det blivit och en del lokaler har jag synat. Men inget har dugit till mina drömmar.
Tills idag. Lokalen är perfekt! Helt enkelt perfekt!
Jublande inombords, från fötterna till halsen, hade jag svårt att lägga band på mig inför fastighetsägaren. Resten av kroppen (knoppen) slog bakut och "Fröken Reson" tog till orda.
"-Ska DU dra på dig något så stort och komplicerat? Tänk om ... *bla, bla bla*!!!
Nåväl, just nu hänger det på fastighetsägaren om jag är en tänkbar hyreskandidat. Och diverse myndigheter. Men om...

Lat: N 59º 17' 8.10"
Long: E 17º 49' 43.60"

2 kommentarer:

Unknown sa...

Superkul att lokalen passade in i dina drömmar!
Jag tror på dej och att du kan om du vill! Det har du väl bevisat för dej själv flera gånger om dessutom! =)
Hoppas att allting går vägen!

Alfa Tik sa...

Tack gumman! Jag behöver allt stöd jag kan få, dessutom en antijantejagare som står vid min sida beredd med eldgaffeln.