tisdag 17 februari 2009

Tidiga vårkänslor

De gamla mörka vintervanorna har satt sina spår, inte bara i snön utan även på kroppen.
Många muffins senare inser jag att snart, snart, om bara 43 dagar, ska jag dra på mig sommarklänningen och vara enastående läcker inför min fästman och med kondition som en vältränad 25-åring glatt och utan svettpärlor rinnande längs kinderna jogga runt i Valencia.
Så... bara att se fasan i ögonen och göra upp träningsschema och anta nolltolerans i sockerintag. En utmaning så god som någon. Startade mitt nya liv med att baka en citronkaka med limeglasyr... Ja, ja, alla kan inte vara perfekta...

3 kommentarer:

Evelina sa...

Klart du vågar träna med mig.
Jag anpassar ju passet efter klientens förmåga :)
Ska vi säga att vi kör på söndag fm?

Anonym sa...

Hur skulle din målbild skilja sig från det vardagliga nuet ? Du är alltid oemotståndligt vacker och läcker och dessutom begåvad med en fysik som står pall för allt ifrån katakombutforskning i ökenhetta till dropdead sightseeing & shopping i Barcelona! ;-) L Y /Din lille plutt

Alfa Tik sa...

Tack, min älskling!
Inte nog med att du är min " The One and Only", du både smickrar mig och räddar mig från muffinsträsket.