torsdag 26 februari 2009

En annan lokal

Idag blev det banklokalen. Inte Swedbank på Brommaplan (som fick oväntat besök på morgonen) utan min egen i stan. Vi skulle gå igenom min pension... (Mogenpoäng i toppnotering!)
Måste erkänna att det var liiiite pinsamt att daska upp plastmappen med alla papper samlade i en enda gigansisk oorganiserad jättebunt. Noooo f-king koll.
Med ett pedagogiskt leende loggade min egen personliga banktjänsteman in sig på pensionskontot, och med en förskoleanställds mildhet, började hon förklara hur det ligger till.
Ganska ok men inte helt tillfredsställande, blev domen. Men framför allt så har jag koll på nått som är så ångestframkallande att kallsvetten rinner längs ryggen.
Tack tjejen (jag får säga så för hon är hälften så gammal som jag) för ditt tålamod och din kunskap!

1 kommentar:

anu sa...

...hello darling..
har varit dubbel bloggare ett tag... ville skona er från mitt gnäll... men nu har ni vilat klart...!
http://www.finest.se/userBlog/?uid=31215
kram kram..