söndag 17 maj 2009

En underbart lång helg...

har flutit förbi. Känslan av att ha levt och haft det underbart rinner genom kroppen och sprider ett skönt ljud.
Fredagen spenderades ute med kärleken. Inkasserade min födelsedagspresent. Först av allt kom den Mojito som jag längat efter sedan Valenciaresan. Vi avnjöt den tillsammans med en första klassens middag på en Cubansk restaurang på Tengérgatan. Efter det såg vi på Caution! med Bounce på Orionteatern. Har ni inte sett den SÅ GÖR DET!!! Sista dagen är 30 maj, så skynda på. Inte ens i sin vildaste fantasi kan man göra sig en föreställning om hur bra det är. GÅ!
När sinnena lugnat sig lite anlände vi till vårt kära Wirströms i Gamla Stan. Lite liveblues och en öl gör att allt hamnar på sin plats. Att sitta en meter från en sax skänker kårar av välbehag ända in i själen.
Lördagen bjöd på andra upplevelser. Dags att titta på bilar. Min gamla "lilla Gumman" har fått sin dödsdom och ska så småningom gå vidare till de sälla parkeringsplatserna. Min vana trogen tittar jag på volvo. Alltså begav vi oss till Bilia Haga Norra för att känna och klämma lite på plåt och gummi. Mina ögon fastnade för en... Skoda Roomster... Nåväl, hur det blir med bilköpet är en senare fråga och blogginsats.
Kvällen bjöd på film och schlager, och sömn. Lagom till Norges bidrag sov jag som en stock i soffan. Blev så besviken på Malenas insats att jag helt gav upp intresset. Älsklingen ledde in mig i sovrummet och där vaknade jag nästa dag, helt ovetande om hur och när.
Söndagen blev en skönt shopping- och fikadag med dottern och reservdottern. Allt mellan Asien, pojkar och framtidsplaner har stötts och blötts. Några fuskhårtestar har inhandlats för att få min klena hårkaluffs att se lite spretigare ut i tofs (helt ointressant i jmf med klimathotet) och en ny blus och väska.
Väl hemkomna blev det sconesmiddag framför tv´n med en film. Så soft och så skönt!
Nu är jag väl förberedd att återgå till jobbet i morgon, med lust och vilja.

1 kommentar:

Unknown sa...

Skaru switcha Lilla Gumman mot en Roomster?! Nu måste väl Kärleken ändå kavla upp ärmarna och ryta ifrån, vänligen men bestämt?:)
Och pälsklingarna, får dom plats allihop bak i en sån?
*tveksam*

Låter som att du haft en lika händelserik och rolig helg som jag!
Då har vi nåt att prata om vid fikat. (^_^)
Hoppas vi ses vid halv tre-rycket?

KRAM