lördag 2 maj 2009

Markbädd eller natursäng

Nu är det klart i markbäddarna för sådd. Grävde och rotade under "Den högst ansenliga högen" med gammal ved och skrapade fram underbart doftande mjuk mull som jag vände ned i jorden.
I veckan som kommer ska jag välja och vraka bland sättpotatis, rödbetor och allehanda sallad som ska ned i jorden.

Mina inomhusplantor och också planteras ut. Där blir det dessutom ett täcke över. Massor med pyssel och egen personlig njutning. Har dessvärre noterat att både hundar och kattor trivs i bäddarna , de med. Diverse tassavtryck har avslöjat dem.


2 kommentarer:

Anna sa...

Åhh det där såg ut som en rottis? är det de eller en blandning kanske?? Du kan inte mena att ni fortfarande har snö där uppe?

Annika sa...

Jädrar vilket jobb du lägger ner i trädgården! Jag brukar klippa över mina rabatter med gräsklippare eller elda upp dem. Fast det där med svedjebruk är inget bra. Det växer jättebra efter det...

Kul att du har så mycket bilder!