onsdag 20 maj 2009

Vatten lek och ingen lek

Jodå, tackar som frågar. Inlämningsarbetet i grupprocesser kom in i tid och jag gladde mig över att få några dagars respit utan skolarbete. Visst ligger jag lite efter i ämnet hundens beteendebiologi men vaddå...
Som av en slump loggade jag in på skolans mailbox och insåg att nästa inlämningsarbete ska vara klart 22 maj. MAJ...??? Glöm allt om vila och bekymmersfri tillvaro. Ingen lek alltså!

Men för att uppbåda all energi som behövs och dessutom skapa lite kreativitet drog jag till sjön med djuren. Och nog får man energi när man ser denna välsignade plats. Dofterna från träden, ljuden från alla bin som arbetar frenetiskt bland blommorna... Man blir lyrisk!

Tänk att hundarna känner igen rätt grusväg trots att vi inte passerat just denna plats på jorden på nästan 9 månader. Tjut och pip från hundarna i samma veva som blinkersen började blippa.
Idag var det dags att inviga Tuva-Lisas flytväst. Hon älskar att bada men kan inte simma (än).

Det blev även tid för sandbad... Och vad gör väl det att bilen blir full med hundhår, sand och vatten? Åh, ljuvliga dag!!!

3 kommentarer:

Anna sa...

Åhhh fasiken va härligt.. =) Men hundar kan verkligen känna igen sig fast dom inte vart där på hur länge som helst.. Ozzy blir ju helt till sig bara vi åker på en grusväg då han vet att sån åker man på om man antingen ska på långpromenad eller få bada =) Dom är smarta dom där djuren...

Sen det där med att städa står verkligen LÅNGT ner på min lista men de står verkligen högt på min sambos lista. Han är fasiken det först killen jag känner som alltid vill ha det exrta städat.. =)

Unknown sa...

Vilka nybadade fina pälsklingar du fick! :)

Det lät superhärligt måste jag tillstå, allting utom deadline 22 maj och BIN. Aj hejt biis. Fy f*n.

Vi ses imorgon!
Veckans bästa fredag! (Och enda!)
KRAM

Maddis sa...

åååå Jag vill oxå vara där. Ser ju assss mysigt ut!

En annan sitter och jobbar torsdag och fredag på gammla jobbet ( jourmontör )

Jag e bara lite avis på dig