fredag 22 maj 2009

P-medel och potatis

Mina två lediga dagar bjöd på skit under naglarna. Har på vinst och förlust satt mina små späda plantor i jord. Har sått spenat och rödbetor också. Så nu kan jag lugnt sitta och vänta på midda´n.

I eftermiddags hände nått alldeles speciellt... Vi hade bloggmöte på jobbet...
Eller, alltså Linda, Mjöl-kanna och jag fikade tillsammans. Vad kul det är att träffa någon i verkligheten som man hört så mycket om. Och vilken kvinna sen!!! Inte undra på att Linda hänger henne i hasorna hela tiden.
Jo, jag skulle ju berätta om Lindas preventivmedel. Hon har tagit till sig sina föräldrars råd att det bästa preventivmedlet är ett p-piller mellan knäna. Jag sken upp och sa att: "eftersom jag är lite äldre än du (inte så lite heller, reds. anm.) så på min tid var det en citronkärna man skulle ha mellan knäna... Tänk vilken utveckling som har skett på preventivmedelsfronten. I dessa moderna tider har man verkligen förenklat och effektiviserat livet. Hur lätt är det att komma ihåg att köpa citron???

I föregående blogg ondgjorde jag mig över min deadline på inlämningsarbetet i skolan. Hör och häpna, någon blev bestört över min vånda och... vips! var datumet ändrat till den 29:nde. Det visade sig att uppgiften skulle ha lagts ut 1 vecka tidigare än vad som skedde. Därför beslöt man att skjuta på inlämningsdatumet. Och inte klagar jag!!!

Nu är det dags att packa ihop och krypa till kojs. Jag har arbetshelg framför mig. Ibland är dom riktigt roliga, desto oftare är dom riktigt jobbiga.
Men jag ska överleva helgen med gott humör eftersom jag har en gigantisk motivator. Jag ska provköra min (eventuella) nästa bil. Mer om det när det finns nått att berätta.

Natti, natti!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hehe ja jag måste hålla med om att det var väldigt mysigt att ha bloggmöte på jobbet. Vi kanske skulle anordna flera sånna framöver. :)

Kanske ska pröva citronkärna nån gång, for old times sake? ;P

Ses på onsdag!