söndag 3 maj 2009

Koosera, koosera, koooooooooosera!!!

Idag, äntligen, fick jag uppleva ett av mina stora happenings under året. Det var kosläpp i Kårsta. Alla Rosorna och Klarorna och Bellorna skulle ut ur lagår´n för sommarbete.

Tigger-Tugg fick följa med för att väcka liv i vallningsgenen.
Och den vaknade!!! Det spritte i hela kroppen och han utstötte små underliga ljud och var på allerten som aldrig förr. Och när en av kossorna kom lite avsides från de andra så var han i princip ute i hagen för att återtälla flocken. Härligt att se!

3 kommentarer:

Maddis sa...

ååå nu blev jag avis. jag har alltid velat se när dom släpper ut kona för sommar betet efter vintern. Det ska vara jätte häftigt har jag hört.

Anna sa...

Åhh va kul.. Så hon sjunker alltså när ni badar, ja då är det ju bäst att ha flytväst.. =) Jag fick föresten en puss tillbaka av Ozzy när jag kramade honom från dig.. :)Ha en toppen dag...

Anonym sa...

supersnygg cykel! (avis som f*n) och mysigt med trädgård (avis som f**n) jag får väl plantera en pelargon i en kruka... alltid nåt :)