torsdag 18 december 2008

Besöket

Igår var jag med lillungen i SKHLM för att julhandla. Medan sonen gick och inhandlade hemliga julklappar till mig så gick jag till frissan. För mig är det en obehaglig aktivitet. Ogillar starkt när främmande människor kommer för nära.
Min vanliga frisör hade inte tid utan det fick bli en ny bekantskap. Min gamla invanda skeptiska attityd kom fram direkt... "- Jag ska ha håret som Monica i Vänner när hon står i fontänen." "-Du får bara toppa håret!!!" Men herregud... himlade hon med ögonen. Ska du ha en lång page kan du inte ha det längre än till axlarna. Och du har så HÄR långt hår bak, sa hon och petade in ett finger strax ovan bh-bandet. Min om möjligt änne mer skeptiska min gjorde att hon snörpte på munnen och tog fram handspegeln. Och faktum var att hon hade rätt. Det var svårt men jag fick kapitulera och hon sträckte sig efter sin sax med en triumferande min. Efter hårtvätt, massage och klippning kunde jag konstatera att jag var mer än nöjd. Tack Perki för ditt tålamod!

Idag har jag trots det tidsspäckade schemat, både igår och idag, hunnit med att baka kardemummakaka och saffransbullar med nötter i. Mums! Bullarna ligger nu i frysen och inväntar julmiddagen den 23.e (om det finns några kvar då, vill säga).

Adventsljusstaken kom fram ur förrådet idag... Tack stumpan för ditt initiativ...
Det där med jul har inte så hög prio hos oss i år. Vi har alla olika projekt just nu som lockar mer engagemang än Tomten.

2 kommentarer:

*~Miss Attitude~* sa...

Ha ha.. härligt med en frisör som förstår en.. eller ja.. förstår och förstår.. som har tålamod med en snarare.. hihi.

Jag skulle nog oxå behöva en frisör, ganska omgående faktiskt. Hm.. Typ NU.

anu sa...

... en bild på dig och din nya frisyr efterfrågas...
kram kram..