söndag 14 december 2008

Det som glöms, hittas i garderoben

Mina funderingar runt kamerainköp har gått fram och tillbaka, upp och ned. Tittar på priser och jämför, funderar över funktioner och behov.
Plötsligt, som drabbad av en blixt tänkte jag att det kanske går att damma av den gamla filmkameran och föra över film från den till datorn och redigera om till digitalt...??? Då faller ju behovet av den svindyra Niconkameran som både tar bilder och filmar.


Det får bli en tur till elektronikföretaget med kameran under armen för att botanisera i sladdar och program.

Jag fick mej i alla fall många goda skratt och ett antal Åhhhh...! när jag tittade igenom den gamla filmen som låg i kameran. 10 år gamla bortglömda minnen spelades upp framför mig och jag blev ömsom sentimental, ömsom glad över att ödet tog mig vidare.

Inga kommentarer: