tisdag 16 december 2008

Men... helg igen!

Jag har ett sånt fantastiskt arbete! Ja, den här gången syftar jag på arbetstiderna. Långa dagar men inte så många. På det sättet infaller helgen allt som oftast.
I morgon är dagen späckad med aktiviteter från morgon till kväll. Jag brukar undvika att boka in för mycket på samma dag. Svårt att se de dagliga små underverken om blicken är för hårt fokuserad på plikter och måsten. Men orsaken är att den lediga torsdagen ska tillbringas i mitt kök. Om tanken och motivationen håller ska det skapas saffransbullar, pepparkakor och kardemummakaka till julen som hos oss infaller den 23.e (på grund av ovanstående arbetstider...)
Nåväl... vad är väl en julafton på jobbet? Den kan vara alldeles tråkig... och trist... och... alldeles underbar! Lite tid över till kollegorna, lite tid över till jullunch, lite tid över till de som inte har någon stans att ta vägen.

2 kommentarer:

*~Miss Attitude~* sa...

Tack så mycket, nu är jag tillbaka till jobbet och bloggen, men jag är långt ifrån att vara bra. Men snart är det helg igen och då ska jag vila upp mig lite mer. Hoppas du inte får för långa dagar bara.

anu sa...

eller hur .... ngt positivt om våran arbets givare iaf..
puss och kram