lördag 27 december 2008

Snart slut

Snart är det slut på det här året. Ett händelserikt år, på det roliga sättet, på det jobbiga sättet och på det lärorika sättet. Med andra ord ett bra år.
Ser fram mot nästa år som redan nu känns fyllt med kreativitet.

4 arbetsdagar har passerat och det återstår 3 innan jag får vila igen.
Juldagarna blev mer arbetssamma än jag tänkt mig. Däremot var trafiken betydligt lugnare. Utom idag... Men va´ f-n, HUR KÖR FOLK!!!??? Jag är utrustad med ett fantastiskt tålamod, hetsar inte upp mej och har inte visat fingret mer än ett par gånger genom åren. Men idag kom tutan (vilken mestuta jag har på firmabilen) till pass. PUCKO!!! Hur svårt är det att hålla sin fil i en rondell? Varför, jag frågar: VARFÖR ska alla idioter snedda igenom rondellerna när det är fullt med medtrafikanter? Jag begriper det inte. Jag fattar att folk kör fort, att folk kör sakta, att folk gör ologiska val med besynnerliga koncekvenser, men jag fattar inte varför man sneddar i en rondell när man har andra bilar omkring sig. Och vet någon HUR MÅNGA RONDELLER DET FINNS I KUNGENS KURVA...???!!!
*suckar tungt*

Nu till något betydligt roligare!
Äntligen har jag hittat verktyget som kan överföra filmen från min gamla videokamera till datorn.
Rimligt pris och superenkel hantering.

Pinnacle Dazzle DVD Recorder DVC101

Nu kan jag gotta mig i gammal nostalgi till jag storknar *ler nöjt*

Inga kommentarer: