onsdag 14 januari 2009

Katatrofen undanröjd?

Vi valde att hoppa över domedagen, gå runt och fortsätta på andra sidan. Och tillsammans. Känns otroligt hoppfullt och med en trygg känsla av att vi kommer att få hjälp med språktolkning.

De senaste dagarna har jag läst en bok på rekommendation av en vis kvinna.
Den heter "Hemligheten" och är gjord av Dan Josefsson och Egil Linge. Rekommenderas starkt till dej som inte riktigt får till det i relationen. Handfasta tips hur du ska kunna förbättra kontakten med dina egna känslor och tankar. För det handlar om dig och ingen annan!

3 kommentarer:

*~Miss Attitude~* sa...

Det glädjer mig. =)

Alfa Tik sa...

Tack!
Känns skönt att det är någon där ute som följer med en, suckar deltagande när det behövs men också gläds med en.

*~Miss Attitude~* sa...

Jag tycker in om ljudböcker och har redan en bok som jag försöker läsa om personligutveckling. Men orkar inte läsa hela dagarna. =)

Har inga intressen faktiskt, har nästan aldrig haft det, det är en av mina små "problem"... Har aldrig hittat nått som jag verkligen verkligen tycker om eller brinner för.

Kan inte träna på dagarna eftersom jag är ändå i tjänst på dagen, så om dom ringer mig från jobbet så måste jag va klar för att åka direkt. Jag får ju betalt för att sitta hemma och vänta på deras samtal typ. (är ju ambulerande konsult utan uppdrag).

Träna kan jag heller inte göra på dagarna, för mina träningstider är på kvällarna och jag kan inte träna mer än vad jag redan gör för då går jag nog sönder. Jag tränar för mycket redan nu. Måste vila kroppen lite oxå.

Tack för dina uppmuntrande ord, verkligen, härligt att nån bryr sig i alla fall. Men som det är just nu så är det bara för mig att hoppas och vänta på att dom ringer ut mig på nått uppdrag/jobb.

Jag gör det jag kan typ. Tränar på kvällarna, går promenader på eftermiddagarna. Städar, lagar mat, tvättar, plockar omkring hemma, läser lite, bloggar. Mer än så vet jag inte vad man kan göra. Det jag vill är JOBBA. =)

Jag skulle gärna vilja plugga till körkortet medan jag ändå bara går hemma, men då har vi pengar brist i stället!! Alltså för att köpa boken och cd skivan! HAHa alltid nått. Men det löser sig, frågan är ju bara NÄR. Tills dess är det bara att hålla ut även om jag kommer ha lite halv jobbig tid. Jag är nämligen ingen människa som klarar av att gå hemma ensam hela dagarna. Jag behöver känna mig behövd och saknat på nått ställe. Göra nått som är viktigt och ansvarsfullt, vilket jag inte kan här hemma.

Kram på dig.