måndag 26 januari 2009

Snö, snö och åter snö!

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...
Besättningen i villan samt volvon och vovvar drog norrut till snön.
Alla åker skidor... utom jag... tror jag...
Det ser så otroligt roligt och enkelt ut...
Tog en provtur med lånade pjäxor och korta skidor nedför backen till stugan... 4 meter... Oooohhhiiii!!!
Kärleken stod nedanför med ett tålmodigt, pedagogiskt och uppmuntrande leende men tänkte nog både det ena och det andra.
Fast i morgon SKA jag hyra egna skidor och ta en tur med hundarna i släpliften... tror jag...
Idag har vi i alla fall pulsat runt i snön och letata godis och mulat varandra, jag och mina pälsklingar. Jätteroligt! Ajje tappade sitt halsband i snön, omöjligt att hitta igen i 40 cm snö. Så det blev till att köpa ett nytt på Ica.
När alla var klara i backarna åkte vi iskart. Hur kul som helst!!!
Nu återstår middag och en liten whisky. Otroligt nöjd med dagen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter som att ni lever livet och har det supermysigt! Väntar med spänning att få höra om den "riktiga" skidåkningen! Hoppas att allt går bra!