onsdag 18 mars 2009

Enade

Morgonen började bra och blev bara bättre!
Som vanligt ringde väckarklockan 04:00.
Jag kostade på mig att snoza 1 gång. Strax efter att jag klivit ur sängen blev jag varse om att... Men... det är ju molnfritt på himlen. En perfekt knallgul halvmåne kikade in på mej och sa "-God morgon, min sköna!" Vilken start på morgonen!
När alla morgonbestyr var klara drog hundarna och jag ut i den krispiga luften och förundrades över att det redan var gryning. REDAN!
04:50 ljusnade det i horisonten och några trötta stjärnor blinkade lojt. Solen hade bråttom idag. Den skulle äntligen få visa upp sig i all sin prakt.
När bilen rullade ut på grusvägen i riktning mot jobbet var det redan ljust. Wow!
Lite senare hade alla andra också upptäckt den märkliga dagen. En gassande varm sol lockade ut den stora massan och pressade upp dem mot husväggarna. Med hårt ihopknipna ögon och med ett lätt leende i det uppåtvända ansiktet hade hela världen enats i en längtan och ett hopp om sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

dagens väder lämnade en stor längtan till sommaren.. Snart snart så... kändes ju ännu hårdare när jag var tvungen att sitta inne på radion oxå.. Men sånt är livet. har man lovat så har man.. Visst är det lotta från kurvan.. eller???