onsdag 25 mars 2009

Vårbestyr

Vaknade som en zombie 07:00. Det är 3 timmar senare än normalt (arbetstider, du vet...). Jag har trots min höga ålder inte listat ut varför det känns uselt att gå upp senare än klockan ottan. Sömnrytm och sånt trams har jag alltid förklarat mitt beteende med men det vette sjutton...
Nåväl, när sonen var ivägkört till skolan och jag stod mitt i huset och tittade flög fan i mej. Här ska städas!!! Kan frivilligt erkänna att det inte hör till mina favoritsysslor men fram drogs dammsugaren och dammtrasan kändes följsam som aldrig förr. Och som grädde på moset blev även fönstrena avtorkade (fast bara på insidan, någon måtta får det vara).
En häpen städhatare tittade storögt på sitt verk och nickade gillande. Inte illa, inte illa!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det måste vara dom där vårkänslorna som flög i dej. Vad härligt med rent och snyggt runtomkring sej.
Själv väntar jag fortfarande på att mina vårstädarkänslor ska komma och ta mej med storm.

*sitter mitt i stug-kaoset med det ömmande revbenet*

Tack förresten för uppdateringen om jobbet. ;)

Alfa Tik sa...

Rent och snyggt ja... Med lantlivet och ett par glada hundar så är leran, dammet och hundhåren på plats igen ganska omgående. Men det var fint så länge det varade!