torsdag 26 mars 2009

Matvrak

Vad ska man göra när man är ledig om inte sånt som roar en, får en att koppla av och dessutom får kreativiteten att flöda.
Alltså lagar jag mat...
Igår blev det brödbak. Skulle prova ett nytt recept med surdeg men det blev... en surdeg. Kastade receptet och börjar om från början med nått annat urklipp, en annan dag.
När jag passerade fruktkorgen såg jag att äpplena äntligen blivit tillräckligt gamla för att passa i en äppelkaka. Nog för att jag sopsorterar, komposterar och matar rådjur och hundar, men lite kan recyklas till ätbart igen.
Idag har det blivit potatissallad med fetaost, coleslaw och Taboulleh gjord på korn och vildris. Vi får se vilken respons det blir i familjen ikväll. Får nog slänga fram en köttbit också för husfridens skull.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så gott, när husmor är i farten på det där viset. Det får en att undra hur snart grannhuset kan tänkas vara till salu? :)
Jag kan komma med mitt revben och städa lite åt dej, i utbyte mot lite äppelpaj och coleslaw..?
*blink*

Alfa Tik sa...

Vilket helt fantastiskt förslag!!!

Anna sa...

Hej hej!! Alltså jag vet inte riktigt hur det ser ut på din jobbdator men runt där man skriver är det nog vitt sen så är det hundvalpar längst ut.. Ser du dom hundarna?? Ha en toppen helg.. Kram

Anonym sa...

Att äta lunch dagen efter en middag med lilla smulan bakom grytorna är lika nödvändigt som att sälja sand i Sahara.......(Jisses vad knubbig jag kommer att bli) / "lilla" (än så länge) Gubben ;-)

Anna sa...

ja men visst är det underbart när man får följa någon från valp tills dom bli äldre.. =) Det är ju min första hund så jag älkar ju och tar in alla stunder.. :) Önskar dig en super bra helg... :)