onsdag 11 mars 2009

Målbild

Dagen har spenderats på crosstrainern och ute i snön med hundarna (dock inte samtidigt). Fullmatad med syre sitter jag nu här i hemmets trygga famn. Bläddrar i den nya resekatalogen från Solresor. Höstens resa är planerad till Azorerna.

Men just för tillfället är jag helt fokuserad på Valencia. I tanken har jag (och Hunken) varit där på blixtvisiter ett antal gånger. Jag har känt värmen runt mina bara ben. Jag har suttit på ett utefik och läppjat på hett kaffe. Framför allt har jag strosat runt i marknadsbyggnaden och känt både doft och smak från alla frukter och grönsaker. Med en skräckblandad förtjusning pekat på fisk och skaldjur som jag inte visste existerade. Gått arm i arm med min kärlek och funderat på byggnadskonstruktioner. Hoppat på ett ben medans jag skakat sand ur skon. Drällt chokladsås på nya blusen. Så ljuvligt det är att kunna ta ut glädjen i förskott!

LÄNGTAR!



1 kommentar:

Unknown sa...

Ja verkligen härligt att ta ut allt njutbart i förskott. För att inte tala om hur EKONOMISKT det är! :) En gratis resa, kan man säga! :)