fredag 20 mars 2009

Helg!

Efter 84 timmar på jobbet var jag överdrivet pigg. Hemkommen den sista jobbkvällen var motivationen på topp inför de sista 12 timmarna av arbetstid. Tänkte att det här grejjar jag med bravur och kommer att vara pigg, fräsch och utvilad tills jag träffar Hunken på torsdag kväll...
Mmmm... jo, tjena!
Torsdag kväll inleddes med the och macka framför tv´n i väntan på att detta mästerverk av man skulle uppenbara sig i min hall. I samma takt som mackan försvann ned i magen försvann även min ork och tröttheten spred sig i kroppen som feber. Så när ovanstående person äntligen klev in med ett brett leende och glad över att äntligen få träffa sin söta mö möttes han av en zombie. Retlig, ofräsch och slut försökte jag göra mitt bästa att hålla mig vaken, vilket inte lyckades speciellt bra. Runt 22:00 slocknade jag i soffan och alla, ja alla, tankar om en mysig gulligullsnutt kväll glömdes bort.
Bra jobbat bruden...!

Men idag, idag! SKA jag umgås med min älskling. Och resten av familjen också.
Det är vårdagjämning idag. och det är min bästa högtid.
Ingen dag ger så mycket hopp, längtan och glädje. Hela våren och sommaren ligger framför mig. Ja, hela året ligger framför. Månaderna mellan vintersolståndet och vårdagjämning är för mej en enda lång sträcka av pina och mörker (inte helt sant).
Så idag blir det vårmiddag!
Tänkte inleda med jordgubbsmojitos för att få lite sting på dukningen. Det blir fina servetter och tulpaner på bordet.
När det är klart blir det sill och potatis, följt av grillad lax och potatissallad. Till dessert blir det hemgjord jordgubbsglass. Middagen avslutas med mörk chokladmousse och en skvätt whisky tillsammans med kaffe.
Låter inte så dumt... Bara jag håller mej vaken!

3 kommentarer:

Evelina sa...

Det blir Kista :)


Trevlig helg!

Anonym sa...

Låter helt underbart. blir lite avis. kan jag också få beställa en sån där drink *ler*

Ha det bäst

Unknown sa...

Hehe jag får hoppas att övriga helgen gick som du hade planerat!
Middagen och tillbehören lät inte helt fel, måste jag tillstå! :P